Ugelejr i Lyng og nyheder i tv verdenen

Fra mandag til fredag i denne uge har jeg været til et langt liverollespils scenarie nede ved Aabenraa. Det var arrangeret af Lyng Rollespil (en klub jeg ellers ikke spiller i), og jeg var blevet inviteret af den anden Valdemar (den polske).

Jeg får tid til at være egoistisk (næsten da)

Normalt er jeg spilmester/GM til rollespil. Det gælder både ude i Folding Rollespil, og når vi spiller P&P, men i denne uge fik jeg muligheden for at være spiller igen. Jeg må sige, at det var noget mere afslappende. Godt nok elsker jeg at være GM, men det kan virkelig være stressende fra tid til anden, og i denne uge skulle jeg kun holde styr på min egen karakter. Det meste af tiden i hvert fald.

Mercers Falke

VP, min lillebror og jeg spillede alle tre medlemmer af lejesoldat kompagniet, Mercers Falke. Vi startede ud som en fyrre (jeg taler sandt) spillere i kompagniet, og jeg var sergenten. Desværre var det sådan, at vores leder nægtede at betale løn, så halvdelen deserterede natten over. Så myrdede VP vores leder den næste morgen (hvilket tvang spilmestrene til at ændre plottet en smule, så vidt jeg har forstået det), den ene løjtnant stak af med alle pengene, og jeg blev den nye løjtnant. Problemet var bare, at vi havde ingen penge, ingen øverste leder, og at næsten alle soldaterne var fjerde eller femte klasser nu. Nogle voksne trådte ind (jeg forstår udmærket deres grund til at gøre det) og ændrede alting, før nogen af os fik en chance for at lede efter en anden løsning, og pludselig var jeg sat til at holde styr på alle de små, fordi den anden løjtnant hele tiden blev udskiftet på grund af dødsfald, valg eller kedsomhed, og det var kun, når han ikke var ude for at spejde. Adskillige folk forsøgte også flere gange at få mig ind i noget politisk spil. Der skete som regel noget i stil med dette.

Rød Løjtnant: "Jeg er nødt til at tale med dig om noget vigtigt"
Løjtnant Asvin (mig): "Kan det ikke vente? Jeg prøver på at finde ud af, hvor Nico er. Han sagde, at han ville gå i minen, men det er en time siden"
Rød Løjtnant: "Det her er meget vigtigere. Det vedrører min sergent, jeg synes, han modsiger mig for ofte. Han forsøger at overtage magten. Vi er nødt til at holde ham i kort snor"
Løjtnant Asvin: "Men du ved, hvor han er. Jeg leder efter både Nico og Sak, og jeg skal have dem fundet. Nu håber jeg bare, at Sak ikke er løbet afsted for at slagte konge soldater, igen igen. Og jeg gad godt vide, om Nice er taget ud for at jage".
Så jeg brugte meget af min tid på at holde styr på mine folk. Det blev en smule irriterende nogle gange, men det var for det meste sjovt. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så foretrak jeg nok at være sergent, da jeg stadig kunne være i marken og udføre missioner (især en hvor jeg jagtede en tyv og lavede et rullefald igennem en tornehæk for at fange ham). At være løjtnant var dog også rigtigt sjovt, men der var en del mere papirarbejde.

Det sidste slag

Ugelejren sluttede så med et stort slag, hvor lejesvendene og vores allierede (orker, elvere og nogle enkelte magikere) blev ledt af en dæmon for at dræbe kongen (som skyldte os penge). Jeg døde seks gange i slaget (jeg blev endda til en zombie på et tidspunkt), fordi jeg hele tiden beskyttede mine små folk. Hvis det ikke havde været for vores lægehold (ledt af VP), havde vi nok tabt helt. Det, der i stedet skete, var, at jeg vågnede op med en due i stedet for et skjold, kæmpede videre, og blev ikke meddelt det, da kongen døde. Derfor blev min deling (gul deling) efterladt, imens vores allierede og leder stak af. Da vi så alle lå døde på slagmarken, kom en npc hen til os, begik selvmord med en fireball og meddelte os, at der var kage i Gorgonsuls haller. En fin afslutning på et godt scenarie.

Og hvad mere?

Det var stort set. Jeg mødte en masse nye rare mennesker, spillede noget godt rollespil og havde det sjovt. Jeg vil endda gå så langt som at påstå, at jeg har fået nogle nye venner, og jeg regner med at komme med til deres ugelejr næste år. Jeg fik også en helt masse nye gode ideer til Folding Rollespil, og jeg fik nogle råd om at lave skjolde (for mit, som jeg har haft i fire år, gik i stykker).

Angående reelle nyheder

Men nok om mine oplevelser. I tv verdenen er der kommet en del nyt. Første klip af Sherlocks christmas special blev vist. En spændende trailer for Doctor Who sæson 9 blev offentliggjort (som dog ikke havde Doctor Whos titel melodi af en eller anden åndsvag grund). Til sidst blev Oliver Quens kostume til næste sæson af Arrow også vist, og det lader til at holde sammen med det, de har sagt om, at han endelig vil blive Green Arrow.

Kommentarer