Bag of holding 2: Blood of Elves og animeret Star Wars

Witcher

Så er jeg endelig blevet færdig med den anden Witcher bog, Blood of Elves. Det er den første "officielle" bog i serien, men jeg vil alligevel sige, at jeg er meget glad for at have læst den anden først. Der er mange ting og karakterer, der ikke forklares i selve bogen, men som Last Wish havde forklaret. Den er nok ikke helt nødvendig at læse forinden, men det hjælper en del.

Blood of Elves er ellers en god bog med en masse fængende karakterer og dystre historier. Den føles dog ikke helt som en lang historie, så meget som jeg havde håbet på, men mange af de små historier er virkelige gode, og der er en tydelig forbindelse mellem dem. Jeg kunne rigtigt godt lide bogen, men jeg håber på, at den næste er mere direkte sammenhængende. Og ja, Dandelion er i den.



Animeret Star Wars

Jeg har fået skrevet tre afleveringer i denne weekend, haft nogle venner forbi, og alligevel fik jeg tid til at se en del af den animerede del af galaksen for længe længe siden. Jeg har både set en del Star Wars Rebels og Clone Wars. Jeg havde set en del Clone Wars, da jeg var yngre, men jeg stoppede, da Vicecount Gunray blev taget til fange for fjerde gang (han undslap hvert eneste gang!). Nu har jeg så set et par af historierne igennem, og jeg fandt flere, som var virkeligt gode, og som næsten burde have været med i Episode 1-3 (Fives er den bedste karakter). Især historierne om klonerne fandt jeg interessante, da de blev gjort til rent faktiske personer.

Så fik jeg muligvis også set hele første sæson af Star Wars Rebels. Da jeg først havde set traileren til serien, havde jeg frygtet, at det var det værste bras nogensinde. Grafikken fangede mig ikke rigtigt, og alle karakterne så ud til at være disney channel klicheer. Men efter at par af mine venner anbefalede serien, gav jeg den en chance, og den viste sig at være rimelig god. Den har faktisk lidt Firefly over sig (som en af mine venner har pointeret omkring 75 gange), og karaktererne er rimeligt gode. En af dem føltes lidt tør, men det gjorde ikke så meget, da det ikke var den vigtigste. Samtidigt er det også en mindre historie, hvilket man sjældent finder i Star Wars universet, som har det med at smide Dødsstjerner ind i hvert eneste plot, og jeg kunne godt lide, at hele sæsonen stort set foregik på den samme planet, selvom at det fik Imperiets kaptajner til at virke meget inkompetente, da hovedpersonerne lander deres skib en halv kilometer det samme sted uden for hovedstaden hver eneste aften, og ingen nogensinde finder dem! Serien får også bonuspoint for Frank Oz

Kommentarer