Flyvende Øjne, Korkbaser og Filmkultisterne

Jeg har dannet en Frostgrave-gruppe med nogle af mine sædvanlige spillere samt min lillesøster og min kæreste, og jeg har brugt en del tid i januar på at forberede dvs. terræn, væsner osv., der kunne være nyttige til spillet. Vi har besluttet at køre vores kampagne i vores sædvanlige homebrew setting Mortlan og dertil lavet et par husregler.

Ud af det terræn, de figurer osv., jeg har forberedt, må dette dog nærmest være mine favoritter. Frostgrave reglerne har besværgelsen Wizard Eye, der skaber en slags proxy for troldmanden, i form af et kæmpestort øje. Min egen troldmand, nisse enchanteren Gyldenzgrød, har valgt denne, og derfor måtte jeg skaffe en nødvendig brik. I stedet for at købe et eller andet dyrt skidt på nettet, fandt jeg dog på at bruge nogle runde tegnestifter og lidt kork, som jeg så malede. Selv blev jeg ret vild med resultatet af denne simple og ikke mindst billige metode.





Baserne er som sagt af kork, hvilket jeg har en god erfaring med, når jeg skal bruge noget billigt og hurtigt. Jeg har en stak gamle korkpropper, som jeg skærer baserne fra med en gammel kniv, og voila simple billige baser. Jeg har også brugt dem til bl.a. reaper figurer, skattemarkører til spillet og diverse andet, når jeg ikke har lyst til at bruge en lidt dyrere plastik base. De er dog lidt mindre end de sorte plastik baser, man bruger i de fleste regler og officielle spil, så teknikken er nok mindre relevant for turneringsspillere og Warhammere-entusiaster. Primært bruger jeg dem til mindre ting, deriblandt det nisse-warband til Frostgrave, som jeg arbejder på (opdatering følger).
Korkbaser som grundlag for 13 skattemarkører.
Markørerne indhold er diverse tiloversblevne stumper
fra gamle figurer såsom våben, skjolde, bægere
og en høne, samt en smule glitter jeg lånte fra kæresten.

Her ser vi to nisser side om side. Den til venstre er
en reaper familiar med en korkbase og en modificeret økse.
Den til højre er af 10mm skalaen og har fået en hjemmelavet
firkantet base, som et mindre eksperiment. Korkbasen
er, som demonstreret her, langt overlegen.

Foruden kork har jeg også eksperimenteret med nogle gamle gly-mønter, som Dragons Lair plejede at sælge til brug i deres liverollespil. Her ses de i brug til baser ved fire statuer, der til gengæld er gammelt legetøj fra barndommen med en smule ny maling.



Jeg har ikke haft så megen tid til at skrive på det seneste, da jeg har haft for travlt med andre hobby/fritidsprojekter foruden studiet. Deriblandt har jeg lagt en del timer i podcasten Filmkultisterne, hvor jeg er medvært. Nye afsnit udkommer den sidste mandag hver måned, og vi har netop udgivet et afsnit om Christopher Nolans Memento, så hvis du finder tid, må du meget gerne kigge på den.
Fremtidige afsnit kommer til at omhandle Troldjægeren, Barda, Den Sidste Rejse og spørgsmålet om; Hvad en kultfilmt egentligt er for noget.

Det var alt for dette mini-indlæg. Hav det godt så længe.

Kommentarer