Doctor Who

Jeg vil gerne undskylde for at ikke have blokket i lang tid. En af grundene til det er at jeg er begyndt at se tv serien Doctor Who. Det er en science fiction serie om Timelorden The Doctor, der rejser rundt i tid og rum, i sit sit rumskib the Tardis (Time and relative dimension in Space) som ligner en blå telefon boks. Kun bevæbnet med en sonisk skruetrækker redder han universet gang på gang. Han er meget sær, findes i elve versioner og elsker fiskepinde i cremebudding.

Hvor skal jeg starte. Jeg vil starte med at sige at da jeg først hørte om serien, lød den ikke som noget for mig. Men jeg prøvede alligevel at se den og nu er den min yndlings tv serie. Og jeg ved at den lyder meget forvirrende, så jeg vil lige forklare nogle af de ting jeg nævnte,

Først det med elve versioner. Når at en Timelord er ved at dø, kan han genopbygge den krop og på den måde overleve. Men når han genopbygger kroppen skifter han udsende, stemme og på små punkter sin personlighed. Min yndlings doctor er den tiende, som spilles af David Tennant. Den elvte doctor, som er den er doktoren nu spilles af Math Smith.

Timelords er en super intelligent race, der længe har rejst i tiden. Doktoren siges at være den sidste, selvom at han tit kæmper masteren, en anden Timelord.

Tilsidst vil jeg sige at serien er 50år gammel og fortsætter nok længe endnu.

Den er helt klart værd at se, hvis at man kan lide science fiction.

Kommentarer