Crusader Kings II

For et par uger købte jeg spillet Crusader Kings II på steam. Det er et historisk strategi spil. Men ikke som i den slags man normalt tænker på. Normalt handler strategi spil om at sætte arbejdere til at skaffe resourcer og bygge bygninger og man ser det hele meget tæt på. I Crusader Kings II ses det hele fra et kort og man kan ikke få slagene at se tæt på. Spillet går ud på skabe alliancer, plotte, gifte dine familie medlemmer væk og lave en masse beslutninger både politisk og personligt. Spillet handler at holde din slægt i live, for når man dør styrer man sin arving og hvis den person er af et andet dynasti taber man. Spillet er lavet af en af skaberene bag Mount and Blade serien, firmaet Paradox. Det er rigtigt godt men stressende og det bliver mere stressende jo større område du reagerer. En irriterende ting ved spillet er  man ved aldrig hvordan ens arving forhold til resten af rigets folk, første jeg skiftede karakter, fandt jeg ud af at min nye karakter blev hadet af alle og han plottede at myrde sin fætter. Jeg tror også at skaberne godt kan lide Blackadder, eftersom at jeg har mødt en fyr ved navn Meldrick der sagde "I have a cunning plan" og at jeg har har hyret de hoppende jøder fra Jerusalem.
Det er et godt spil jeg vil anbefale.

Kommentarer