Pompeii, åh nej nej nej

Jeg har fornyligt set den nye film Pompeii. Filmen handler (surprise) om byen Pompeii og om dens ødelæggelse. Jeg så den sammen med nogle af mine klassekamerater. Vi var alle sammen enige om en ting. Filmen var ikke særlig god. Nogle mente, at den stank. Andre mente, at den var lige præcis acceptabel. Jeg synes, at den er et sted der imellem. Filmens hovedrolle blev spillet af Kit Harington (Jon Snow i Game Of Thrones). Han var dog ikke nær så god, som han er i Game of Thrones. Manuskriptet til filmen var nok ikke så godt. Karaktererne var gode, men de var skrevet dårligt, og filmen havde alt for mange klicheer. Man kunne hele tiden regne ud, hvad der skete lige om lidt. Den var mest underholdene at gøre grin med, men filmen havde måske nogle få sekunder, (ikke minutter) hvor den var god. De sekunder druknede så i et hav af lort, som resten af filmen havde lavet. Mig og mine venner (for som jeg har sagt før, sådan nogle har jeg nemlig) sagde flere gange under filmen "You Know Nothing Jon Snow", når at der var noget dumt, der skete. Gladiatoren Milo (Kit Haringtons rolle) havde også det samme udseende, den samme accent og den samme frisure som Jon Snow.

Dette er ikke fra denne dårlige film
En anden fejl var, at Pompeiianerne ikke mente, at de var romere. Jeg ville gerne forklare, hvor meget røv det er, men det ville tage alt for lang tid. Så var der også det, at alle karaktererne, som ikke var romere, havde romerske navne.

Kommentarer