Dragon Quest og DW nyheder

Her forleden var jeg hjemme hos min bedste ven Valdemar og han havde købt en fantasy film som vi skulle se. Ingen af os havde hørt om den før, så vi glædede os. Vi så den sammen med min lille bror Kristian. Filmen havde bag på kasseten fået 3,5 ud af 5 stjerner og der stod at det var en god planding af Ringenes Herre, Star Wars, Dragonheart og Eragon. Da jeg havde set filmen ville jeg snarere sige at det en film der havde bygget halvdelen af sin handling på koppier af andre film. Ti minutter inde i filmen kæmper en troldmand mod en ild drage dæmon ting (som ligner mistænkeligt meget Gandalf og Balroggen), senere bliver en fyr kvalt (på Darth Vader maner), hovedpersonen ser en kæmpeedderkop inde i en grotte (som ligner Shelob) og der er endda en magi duel der ligner noget taget direkte ud fra Harry Potter. Filmen har ingen baghistorie om den verden det foregår i, hovedpersonen er afhængig af lykkegræs og speciel effekterne stinker. Mange af karaktererne i filmen kæmper med pinde og nogle bruger endda plastic våben. Det var så det dårlige ved filmen. Det eneste jeg kunne respektere var at selve plottetes skelet var originalt og en mand i et fængsel kalder vagterne "Sons of Goats". Så jeg vil fraråde alle der enten ikke keder sig virkeligt meget eller bare skal bruge en dårlig film at kritisere, til at lade vær med at se den.

Doctor Who nyheder.
Advarsel Spoilers.
Den tolvte doctor er blevet af sløret og det er skuespilleren Peter Capaldi der har fået rollen. Han har før spillet Caecilius i the Fires of Pompei, under David Tennant Eraen.


Fortsat god sommer ferie.

Hele Broderskabet holdt sig et hvil.
Undtagen Aragon han løb et marathon.

Kommentarer