Forum 2014

Her i weekenden var Valdemar og jeg til Forum et sted på Fyn. Det er et rollespils con fyldt med foredrag, små scenarier, og der var en sjov auktion og et comedy show. Det startede med, at en fremmed person skrev til vores rollespils klub, om nogen ville med til Forum. Vi anede ikke, hvad det var, men Valde og jeg tog af sted. Vi blev kørt derud af hans mor, og det så da nogenlunde befolket ud. Vi blev sat til at klippe navneskilte ud i en time og ti minutter (jeg kom senere til at sove på mit). Vi fik lagt vores ting ind, og vi tog en runde for at se, hvad det hele gik ud på. Der var et langt program, som der blev ændret på flere gange, men det vi forstod fra det var, at der var foredrag og små scenarier, man skulle skrive sig på. Vi fik set en masse gode foredrag, som inkluderede: Teori 101, Marketing, Scenarieåret Der Gik, Plottets Anatomi, Worldbuilding, Super Me, og flere jeg ikke kan huske navnene på. Det var en masse interessante foredrag, som jeg faktisk gerne ville se, og jeg tog en masse noter, som en person kastede op på senere. Så meget for at lære noget. Vi spillede et scenarie, der hed: Vil Du Vores Klamme Zombie. Det var et rigtigt fedt scenarie om fire tiårige, som fandt en zombie. Det var meget Zappa inspireret, og man skulle udfordre hinanden til at gøre ting ved zombien. Jeg lovede blandt andet, at jeg ville spise hele zombien, og Valde sagde, at han ville spise den to gange. Vi fik også en dreng til at slikke på en pind, som havde rørt zombien, og der var også lort på den. Det var ingame selvfølgelig (ellers ville det have været klamt). Det var et rigtigt godt scenarie, som jeg kan anbefale, og det vandt faktisk en pris senere.

Om aftenen var der et stand-up comedy show med Niels Forsberg fra Nørderne Strike Back, som var rigtigt godt. Det var igen vittigheder, som handlede om rollespil, computerspil og andet nørderi, og de var alle nye og gode. Bagefter var der en auktion, hvor alle tingene var blevet doneret. Pengene gik alle til Bifrost. Der blev solgt seje ting som en overlord +10 minion npcer, som kommer ud til dit live scenarie, men der blev også solgt et julemandsslips og et mærkeligt spejl for 3600kr. 3600 kroner for et julemandsslips og et mærkeligt spejl, samtidigt med at to palnatoke sværd bliver solgt for 700kroner. Men pengene gik trods alt til et nogenlunde godt formål. Det var rigtigt sjovt, og jeg nød Forum meget. Jeg vil gerne med igen næste år, men det må jeg vente og se...

Kommentarer