How to Train Your Dragons 2/Doctor Who: Listen

I fredags fik jeg set den nye How To Train Your Dragon, og i weekenden var der en nye episode af Doctor Who. Lad os starte med dragerne.

How To Train Your Dragon 2 var lige, hvad verden manglede. Det var en animeret efterfølger, som var lavet rigtigt. Der findes en del gode animerede film, men det er ikke altid, at efterfølgeren bliver lige så god. Det er var dog tilfældet ved HTTYD 2, som sagtens kunne måle sig med etteren. Om den er bedre, er nok op til den individuelle. Filmen var meget smuk, den havde godt soundtrack, et godt plot, og så havde den vikinger. Det eneste, jeg ikke kan lide ved vikingerne i den er, at de alle taler med skotsk eller irsk accent. Jeg ved godt, at ingen ville se en film, hvor alle talte med dansk, norsk, svensk, finsk eller islandsk accent, men de kunne dog godt have nogle få med i den. Filmen var modig i forhold til at ændre ting, som mange andre film og serier mest henvendt til børn ikke ligefrem er. Jeg siger ikke, at det var en børne film, jeg siger bare at... øh.... Jeg ser altså ikke børnefilm! Nej det jeg mener er bare, at alt for mange folk er for hurtige til at dømme en film som børnefilm, og derfor vil de aldrig se den. Jeg synes godt, en film kan henvende sig til alle, hvis konceptet er godt nok. Desuden så havde filmen nu Cate Blanchet (Galadriel), og det gik meget godt. Åh ja, så er der også annonceret en toer, og jeg beder til Dreamworks, om at de ikke skal ødelægge den.

Så til noget mere creapy. Ja som sagt, var der endnu en Doctor Who episode, sikke en overraskelse det var. Måske er det ved at være lidt... øh kedeligt, at jeg skriver om hver eneste episode, men den her var meget speciel. Listen var en rigtig god men også forvirrende episode, og jeg kan ikke sige så meget uden at afsløre det hele. Jeg vil bare sige, at den var en god episode, og der var visse elementerne i den, der kan være vigtige for fremtidige plot. Jeg synes også, at det var den første episode, hvor jeg ikke længere tænkte på Capaldi som den nye doktor. Han er trådt ind i the Doctors rækker, og der vil han forblive.

Kommentarer