Assassins Creed IV Blackflag Freedom Cry (indlæg nummer 50)

Jeg kender ikke mange udvidelsespakker til spil som har en bedre historie end original spillet (der er dog Skyrims Dawnguard), men Assassins Creed IV Blackflags Freedom Cry er sådan. Freedom Cry er en DLC lidt i stil med Assassins Creed IIIs The Tyranny of King Washington bortset fra at den kun er i en del. Freedom Cry foregår en del år efter Blackflag, hvor at man spiller som Edward kvartermester Adewale. Freedom Cry er en kort lille udvidelse til Blackflag som dog er fantastisk. Det er nærmest en lille delikatesse indenfor spil, meget hurtigt ovre men fantastisk. Blackflags normale historie er lidt irriterende og langtrukken. Freedom Cry har det dog ikke sådan og det har også Blackflags skibs gameplay. Freedom Cry handler om et Caribisk Slaveoprør en del år efter Blackflag. Man skal så hjælpe til med slaveoprøret som Adewale. Freedom Crys historie er kort men helt fantastisk og jeg synes at Adewale er en rigtig god hovedperson. Som Adewale får man også både en machete og en muskedonner. Muskedonneren er en primitiv version af nutidens haglgevær eller den såkaldte shotgun. Med den kan man ramme mange fjender af gangen, til gengæld er den ikke særlig præcis. Den gør et godt arbejde med at få Adewale til at virke unik og giver ham hans egne ikoniske våben. Men udover historen og Ade, så synes at jeg openworld gameplayet er rigtigt godt og fyldt med muligheder for at befri slaver. Jeg elsker at befri slaver i spillet. I Blackflag rørte det mig ikke en pind om piraterne døde, fordi at de var pirater, men i Freedom Cry får man virkelig at se hvor hårdt slaverne har det og det gør at man har mere lyst til befri dem. Det er første gang siden Brotherhood at jeg virkeligt har syntes at det betyder noget om det lykkedes mig i at redde folk, nok mest fordi at begge steder er det en vigtig del af historien. Ud over alt det, har Freedom Cry også sit eget soundtrack og med alt det er det en fantastisk DLC. Jeg nød den faktisk meget mere end selve Blackflag.

Kommentarer