Assassins Creed Liberation HD

Dengang at Assassins Creed III udkom lavede ubisoft også spillet Assassins Creed III Liberation, men dengang var det kun til PS Vita. Nu er der udkommet en ny version af det til PC og PS3. Jeg har fået PC versionen og spillet den. Assassins Creed Liberation fortæller historien om Aveline de Granpré, en halvt fransk halvt afrikansk assassin. Assassins Creed Liberation forefår samtidig med Assassins Creed III, på den oprindeligt franske koloni New Orleans. Spillet starter godt ud, med at tage røven på spilleren. Jeg mener det. Spillet starter med at fuldstændigt overraske spilleren, men ikke på en dårlig måde. Jeg vil ikke engang kalde det et plottvist, fordi at plottet ikke engang var begyndt. Man sidder bare der med alle mulige spørgsmål i hovedet og fatter ikke en bjælde. Bagefter synes man at det var en god ide og så griner man lidt af det. Nå men videre fra "spillet tager røver på dig punktet" og til selve spillet. Jeg synes mest af alt at spillet minder om Assassins Creed III. Det har stort set samme kamp system og controls. Man får dog noget lidt andet udstyr såsom Avelines ikoniske pisk. Hun er også bevæbnet med pusterøret (som hun han bruge til at skyde rundt om hjørner med eller fra høstakke). Spillet skal forestille at være lavet af Abstergo og derfor nævnes tempelridderne ikke rigtigt i hovedhistorien. Man kan dog hacke spillet og få det til at vise hvad der virkeligt skete, de tidspunkter hvor at Abstergo har ændret på historien. Spillet er godt men der er stadig mange fejl der opstod ved konverteringen til PC. En af seriens andre hovedpersoner gør også et besøg i spillet (I burde kunne gætte hvem). Spillet er nok et af de meste unikke i serien, både i historien og gameplayet.
Jeg kan bedre lide min version af hendes dragt, undskyld Ubisoft.
Aveline har for eksempel tre forskellige sæt dragter og hver af dem har deres eget ry, så hvis at hun skifter dragt er hun måske ikke jaget mere. Hver af dem har også sine egne teknikker og evner. Der er selvfølgelig Assassins Dragten, så er der slavedragten og til sidst en kjole (hun er adelig). Hendes Assassin Dragt er også meget unik, den har for det første ikke en hætte som standard (det ændrede jeg på, jeg var nødt til at have en hætte) men en tricorne (som dog er en mega sej hat, der er en grund til at Jack Sparrow har en) og for det andet er den ikke hvid, som alle de andre (undtagen Revelations som var grå, men den skiftede jeg også til hvid). Selve karakteren var dog ret god, jeg synes især at det at spille som en kvindelig Assassin var meget unikt og noget helt nyt. Jeg vil sige at det er pengene værd, men I har ikke travlt. Spillet kunne godt bruge nogle opdateringer der fjerner alle fejlene (det er ikke bare min computer, jeg er vandt til lag, det her er tusind gange værre). PS denne gang har jeg selv taget alle billederne til mit indlæg og ikke bare googlet det jeg skriver om.

Kommentarer