Nyt Ringenes Herre spil vej (The Shadow of Mordor is coming) og min AC top ni (med DLC)

Jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne, da jeg så den nye gameplay trailer til Middle-Earth Shadow of Mordor. Det er et nyt spil i Tolkiens univers som er på vej og det ser rigtigt fedt ud. Jeg tror at der for første gang i lang tid, kommer et nyt spil i mit yndlings fantasy univers, som jeg vil kunne lide. Spillet er et RPG, med gameplay der ligner Assassins Creed meget. Man skal spille som rangeren Talion, mens at han rejser rundt i Mordor før Ring Krigen. Jeg glæder mig rigtigt meget til det og jeg håber at det bliver lige så godt som det ser ud til at blive. Efter hvad jeg har set, ser det ud til at blive et af de bedste spil i år (hvis at det kommer i år). Her er gameplay traileren som jeg talte om.

Nu til Assassins Creed. Jeg har besluttet mig at lave min egen top ni af seriens syv spil og de to DLCer Freedom Cry og The Tyranny of King Washington. Jeg starter selvfølgelig med nummer ni.

9. Assassins Creed IV Black Flag.
Jeg ved at jeg vil blive hadet rigtigt meget for at give Black Flag denne plads på listen, men det er trods alt en top ni over Assassins Creed spil og historien i Black Flag handler ikke nok om Assassins. Jeg ved godt at spillet har meget og rigtigt fantastisk side indhold (det skrev jeg også i mit indlæg), men den irriterende historie holder det fra få en bedre stilling. Mega fantastisk side indhold er ikke nok hos mig, for da jeg endelig nåede til det var jeg så skuffet over historien at jeg ikke rigtigt gad spille det.

8. Assassins Creed Revelations.
Ezios sidste spil havde ikke problemer med historien. Historien i Revelations var virkelig god. Det var bare gameplayet der var så irriterende og kedeligt. Systemet med at ens byer og tilholdsteder kunne angribes, pissede mig hele tiden af. Det kunne være at mens jeg var midt i en kamp, fik jeg lige pludselig besked om at alle mine byer og tilholdsteder var under angreb og så gad jeg slet ikke kæmpe videre. Jeg tror dog at når spillene bliver filmatiseret, så vil Revelations blive en af de bedste.
7. Assassins Creed Liberations
Assassins Creed Liberations vinder syvende pladsen ved hjælp af difference. Det er det mest unikke spil i serien og det giver en del ekstra point. Ikke blot at man styrer en kvinde, men også det at man har forskellige dragter (med hver deres ry måler). Liberations historie er okay god, men på grund af spillet skal forestille at være lavet af Abstergo og at Assassins/Templar konflikten eller bare det at The Creed ikke bliver nævnt nok i spillet, får det ikke en højere placering.

6. Assassins Creed III The Tyranny of King Washington. Denne DLC var fantastisk, især fordi at man får et bedre indblik på indianernes kultur og fordi at man fik lidt mere af Connor. Et af de få problemer med denne DLC, var dog at det var nogle helt andre voice actors, der blev brugt til de fleste roller, undtagen Connor og Faulkner (ham der er Faulkner, spiller også Gibbs i Pirates of The Caribean). Desuden var det ligesom at få en efterfølger til AC III, som var skrevet af George R. Martin (fordi at alle dør).

5. Assassins Creed IV Black Flag Freedom Cry.
Adewales historie var fantastisk og meget rørende. Den var dog alt for kort og kunne have været et fremragende spil for sig selv. Der kunne godt have været en bedre boss kamp i slutningen (en af fjendens vagter kom til at skyde bossen ved mig, da jeg kastede en røgbombe). Denne DLC var dog stadig virkelig god og bør købes af alle der var skuffede over Black Flags historie. Jeg mener det. Køb denne DLC Black Flag spillere.

4. Assassins Creed II
Det andet spil i seriens var helt klart en af mine favoritter. Det var sjovt, spændende og man mødte Leonardo Da Vinci (jeg har været der hvor han blev født). Det havde en god historie og noget rigtigt godt gameplay. Det er svært at sige noget skidt om det, men hvis jeg virkelig skal, så vil jeg sige at det er irriterende at man ikke kunne genspille missioner (selv etteren kunne det).

3. Assassins Creed
Mange folk vil ikke være enige i dette, men jeg synes at det første spil i serien er et af de bedste. Jeg siger det ikke bare fordi at det startede serien, jeg mener det. Jeg synes at etteren har en af de bedste historier, noget af det bedste gameplay og den bedste character progression. Folk der uenig om det, prøv at sæt jer ned og spil etteren igen. Det er rigtigt godt. Jeg glæder mig også til filmatiseringen som snart kommer. Gad vide hvem der skal spille Altair Ibn La Ahad eller Malik Al Syaf.

2. Assassins Creed Brotherhood
Assassins Creed Brotherhood var virkeligt godt. Det havde en god historie, endnu mere Leonardo og bare et rigtigt fedt tema. Det at man skulle genopbygge broderskabet føltes så fedt og det var dengang at det var sjovt at rekruttere assassins. Brotherhood havde det hele og det er i sandhed et mesterværk. Brotherhood får også bonus point for at give serien en multiplayer og for Brotherhoods trænings sektioner (hvor at man kunne vinde medaljer).

Så er vi nået til første pladsen. Før at jeg fortæller hvem den går til, så er jeg nød til at bede alle de vrede fans om at tilgive mig, for min unikke og ikke påvirket af tosser holdning. Jeg giver første pladsen til:

1. Assassins Creed III
Jeg mener personligt at AC 3 er det bedste i serien (nogle gange er jeg bare sær). Folk der ikke mener at jeg har ret, prøv lige at tænk jer om. AC III har alt. Assassins, Templars, Templar plot, those who came before, stealth gameplay, et plot tvist som vandt en pris, sin egen Batman (Archilles) og en masse andet. Connors historie er så fantastisk, rørende og god. Jeg nød faktisk sø kampene mere i AC III, end i Black Flag, fordi at de var noget jeg glædede mig til, istedet for at det blev noget jeg var træt af. Jeg står ved denne holdning og hvis at nogen er uenige så er jeg ligeglad.

Nu til sidst vil jeg hurtigt nævne en ting, som jeg synes serien skulle have gjort. Der er en fantastisk karakter som de skulle være gået tilbage til og måske lave et spil om. Nok en prequel fordi at han er død, men stadigvæk. Jeg taler ikke om Altair, Connor, Ezio, Edward, Aveline, Adevale eller nogle af de andre berømte nisser. Jeg taler om ham her.
De skulle så meget have lavet et spil om Yusuf. Han var min yndlings karakter i Revelations og er en af mine yndlings karakter fra hele serien. Så jeg vil gerne have at Ubisoft tager sig sammen. Vi gider ikke have flere pirater. Vi vil have Yusuf og det skal være nu eller bare inden for nær fremtid.

Kommentarer