Fallout 3

I julen var der tilbud på Uplay hvilket gjorde at jeg fik Bethesdas post apokalyptiske rpg Fallout 3 for kun 18,75kr. Jeg vil starte med at sige at Fallout 3 ikke er den type spil jeg er vant til. Selvfølgelig er det et rpg men det er så det. Som jeg har nævnt adskillige gange før er first person shooters ikke helt min stil og jeg er heller ikke så glad for spil hvor at muterede krabber, rotter og andre sataner prøver at slå mig ned, imens at jeg skal skyde dem (jeg skreg engang hvor at jeg spillede Aliens vs Predators). Ud over det så er jeg heller ikke så glad for Cola og der er Cola over alt i det her spil. Det synes jeg beskriver meget godt hvor desperat verden er, folk er nød til at drikke Cola for at overleve selv mig. Selv pengene er cola kapsler. Hvad jeg siger skal dog ikke betyde at jeg ikke kunne lide spillet. Det var et fantastisk spil med en masse rpg elementer og en god og interaktiv historie.

Spillet blev lavet af Bethesda kort efter Oblivion udkom. Spillet har også den samme grafik som Oblivion og mange af voice actorne er de samme. Dog ikke Sean Bean. Istedet havde spillet Liam Neeson (Aslan, Qui-Gon og Ra´s Al Ghul) som spiller spillerens karakters far. Hver gang jeg så ham i spillet råbte jeg ad ham at han skulle gøre noget "ninja jedi løve agtigt", men han gjorde det aldrig. Hans karakter var dog stadig rigtigt sej og en jeg godt kunne lide. Dialogen og rigtigt meget andet i spillet minder også om Oblivion, men faktisk også om Skyrim. Fallout 3 har nemlig også et perk system der minder lidt om Skyrims og killcams. Selve spillet stemning er ikke noget jeg er vandt til og var noget nyt for mig. Jeg elskede de første få missioner, men da jeg kom ud i the capital wastelands blev jeg irriteret. Jeg gad ikke gå rundt i en kæmpestor radioaktiv bunke afbrændt jord fyldt med raiders og super mutanter. Hele atmosfæren af sorg og desperation der var overalt gjorde mig næsten deprimeret. Det gjorde lidt at jeg ikke havde den store lyst til at udforske the Wastelands og fik mig til at bruge en hel del mere tid inden i byerne. Jeg synes selv at the Wastelands fortjener bedre, men jeg er åbenbart en idiot overfor enorme radioaktive steder fyldt med land miner og gnavne mutant rotter. Spillet havde også en del humor og sweetrolls (det er Bethesda gyldne regel for rpger, der skal være sweetrolls).
Jeg nød faktisk også at prøve noget nyt i forhold til hvad jeg normalt spiller, men jeg tror at Fallout 3 bliver en engangsoplevelse for mig. Jeg tror ihvertfald ikke foreløbig at jeg laver en ny karakter. Jeg vil dog stadig sige at Mass Effect 2 er mit yndlings skydespils rpg, selvom at Fallout 3 godt kan konkurrere mod det.

Kommentarer