The Last Wish, Jessica Jones og Fallout 4 + Ny Podcast

Her kommer endnu et af de store indlæg, som bare indeholder en masse af mine amatør anmeldelser. Lad os starte ud med en god polsk bog om en monsterjæger.

The Last Wish (Andrzej Sapkowski)

Efter at have spillet Witcher spillene, syntes jeg stadig, jeg manglede en hel del forklaringer på mange ting i Witcher universet. Jeg fik et råd af en, jeg engang spillede rollespil med, om at jeg skulle prøve at læse bøgerne, som spillene var bygget på (jeg tror i hvert fald, at det var rådet). Nu har jeg jeg så kastet mig over den (så vidt jeg forstod det) første kronologiske bog i serien, som enligt bare er en masse små historier om Witcher Geralt of Rivia, Butcher of Blaviken, White Wolf of Kaer Mohern. Det er en masse små spændende historier, der uddyber Geralts karakter og univers, og som introducerer enkelte andre karakterer, hvor af jeg kendte nogle få fra spillene. Det er en mørk, spændende og humoristisk rejse med en stærk hovedperson og assisterende barde, som man sagtens kan nyde på trods af intet sammenhængende plot.


Jessica Jones

Så er Marvels anden netflix serie også lige kommet ud, og den er noget helt for sig selv i MCU (Marvel Cinematic Univers). Det er en mørk, blodig og deprimerende serie med karakterer af helt samme støbning. Dette skaber både nogle helt fantastiske seriøse karakterer (deriblandt hovedpersonen, skurken og to ud af tre sidekicks), men det skaber samtidigt også nogle, som kommer til at føles lidt tomme og grå. Især en af dem irriterede mig lige fra starten (host host Will Simpson), men de knap så gode karakterer begraves heldigvis under den fantastiske duo, der er Jessica Jones og skurken Kilgrave (SPILLET AF DAVID TENNANT). Kilgrave er en helt forrygende og psykisk forstyrrende skurk, der kan få det til at løbe koldt ned ad ryggen på seeren. Jessica er også en dyb og kompliceret karakter, der leder serien fremragende, og sammen trækker de den op på et højt niveau. Jeg vil dog stadig sige, at Daredevil er en bedre serie, da alle de enkelte dele falder langt bedre sammen der i. Jeg håber, at vi får en crossover episode inden for nærmeste fremtid mellem de to.

 Fallout 4

Så har jeg også fået spillet Bethesda nyeste kæmpe rpg, og det er noget af en oplevelse. Med forbedret crafting (der nu inkluderer bygning af huse), kompagnoner og en langt bedre hovedhistorie, bliver spilleren endnu en gang kastet ud i det post apokalyptiske Amerika med halvtredser musik. Jeg har brugt timevis på hus byggeriet og modificering af våben (jeg har en lydløs pistol med eksploderende skud, som er også lydløse. Jeg sniger mig rundt og springer folks hoveder i luften), så den del var helt klart noget af det bedste. Jeg vil også sige, at de nye kompagnoner var en stor forbedring, selvom at de nærmest mistede kvalitet i løbet af hovedhistorien. I starten virker ens kompagnoner meget engagerede i hovedhistorien og i ens valg, men de mister nærmest interessen nær slutningen, og det er en skam, for Bethesda havde virkeligt gjort det godt indtil da. Jeg forventede selvfølgelig ikke Bioware kompagnoner, men det er lidt skuffende, at de kun fik ført denne forbedring halvt ud i livet. På den positive side har hver kompagnon dog også sin helt egen historie nu, man kan spille, og det er meget sjovt. Hovedhistorien er da også meget god, selvom jeg må sige, at slutningen nærmest virker lidt antiklimatisk (ikke helt Dragon Age Inquistion antiklimatisk, men det var heller ikke helt nok), og så har jeg virkelig ikke fundet nok sjove sidemissioner i spillet. Der har været nogle enkelte som The Silver Shroud og den med Travis, som jeg virkelig nød, men jeg synes bare ikke, jeg har oplevet nok indtil videre. Alt i alt vil jeg sige, at Fallout 4 er et godt spil, men nogle enkelte dele af det har efterladt mig skuffet, hvilket nok er mine egne forventningers skyld.
Her ser i Leon Washingmachine. Alle mine Fallout karakterer hedder Washingmachine.
Så har jeg også lige lagt en ny podcast op, jeg optog i weekenden sammen med nogle venner til P&P.

Kommentarer