Star Wars - I kender resten

Så fik jeg set The Force Awakens. Den var god. The end...

Men nej virkelig

Den nye Star Wars er virkelig god, og det er den først og fremmest på grund af sine karakterer. Filmen introducerer os til en håndfuld af nye karakterer, og der var ikke en af dem, jeg havde noget imod. De nye hovedpersoner fungerer glimrende, og med hjælp fra nogle gamle favoriter bliver faklen og arven overrakt til en ny generation. De nye hovedpersoner forbliver også midtpunktet gennem stort set hele filmen, og the Force Awakens gør et godt stykke arbejde med at blande gamle referencer og nye ting sammen.

Rejsen over målet

Frem for alt er Force Awakens en spændende rejse med nye rumvæsner, planeter, karakterer og en god potion humor, der føles dejlig frisk og livlig, samtidigt med at filmen giver os nok gamle karakterer og forbindelser til den oprindelige triologi. Det eneste rigtige problem, jeg havde ved filmen, var, at det somme tider føltes som om, der manglede noget. Der var visse scener, hvor jeg godt kunne have haft lidt mere forklaring eller en lidt bedre uddybning af nogen. Jeg kunne vildt godt lide alle hovedpersonerne, men det føltes virkelig som om, at en af dem (Finn) kunne have haft lidt mere BG, for jeg var vild med konceptet for hans karakter. Men det var måske bare fordi, at filmen ikke måtte være længere.
Starter filmen ud med, at de kan ramme. Kommer i tanke om, at de er stormtroopers, og begynder at misse igen
Desuden har jeg vundet et væddemål, jeg lavede angående filmens plot, så nu er der en, der skylder mig penge, og det er da altid rart (selvom det kun er en tyver). Og så vil jeg vildt gerne vide mere om Andy Serkises karakter.

Kommentarer