An unexpected extended jurney til Aarø

Her i weekenden var jeg i min families sommerhus med nogle venner. Det var den anden Valdemar, Anders Winther, en ved navn Mads i aldrig har hørt om før, min lillebror Kristian og Kristian Lund. Nå men vi tog til Aarø og vi havde en virkelig god weekend, fyldt med rollespil og kage som jeg havde bagt (jeg fulgte ikke opskriften og den blev lidt underlig). Jeg har også lavet en video om weekenden. Find den på min youtube kanal eller klik her.



I et sommerhus på Aarø boede der nogle nørder. Dette var ikke et hjem for fodboldtosser, der hængte plakater med runde hvide projektiler op over alt. Nej dette var et hjem for nørder og det betyder pen and paper hele natten, rollespil våben liggende overalt og en forlænget udgave af en verdensberømt film lavet af Peter Jackson med Martin Freeman i hovedrollen. Som sagt spillede vi pen and paper i weekenden. Det var mest mit univers Mortlan, men den anden Valde havde også lavet et regelsæt baseret på Fallout. Begge dele var rigtigt underholdende, men vi spillede Mortlan længst eftersom at jeg havde skrevet et scenarie (som de løb rundt i og brændte Mortlan ned). En dag i fremtiden vil jeg måske fortælle lidt om Mortlan, eftersom at jeg snakker så meget om det på den her blog.

Nu skal vi til Hobbitten. Det var nemlig ikke bare Hobbitten vi så, vi så extended edition af den. Selve filmen var meget længere og fyldte to diske. Jeg vil starte med at sige at man nok kun skal købe extended edition hvis man er en stor fan. Derefter springer jeg lige frem til hvor god den var. Extended edition var bedre end normal udgave, fordi at der var bedre tid til alle detaljerne og til at bedre karakterisere alle karakterene (jeg mener tid til at fortælle lidt mere om hver). Der var ting med fra bogen, som jeg var glad for og der var en sang fra Ringenes Herre som jeg var irriteret over ikke var med i filmen (manden i månen). Alt i alt var den meget bedre og jeg er glad for at det hele ikke bare var action scener. Jeg tror faktisk først jeg vil have the Desolation of Smaug når at den kommer i extended edition, isæt fordi jeg håber der er mere Beorn i den.

Kommentarer