The House of Hades og Marvels Vaskebjørn

Jeg frygter lidt at dem der spiller Percy
og Annabeth på dette cover, er dem fra
filmene. Jeg kan godt lide filmene, men jeg
hader når et bog cover er baseret på en film.
Som jeg har nævnt før, er jeg en stor fan af Rick Riordans bøger (Kane Chronicles og Percy Jackson). Jeg har også læst de første tre Heroes of Olympus. Nu har jeg omsider læst den fjerde. Først lidt viden om serien. Percy Jackson-Heroes of Olympus serien handler om græsk (og romersk) mytologi i nutiden, hvor guderne er ægte. Det er en virkelig god serie og jeg er en kæmpe fan. Den er lærerig, sjov og spændende. Den fjerde bog (i Heroes of Olympus) hedder the House of Hades og jeg har næsten lige læst den. Den er virkelig fantastisk. Der er dog en ting, man skal være meget på vagt overfor i Heroes of Olympus. Der skal være en meget god balance, mellem hvor meget hver karakter er med (der er syv hovedpersoner). I de første tre bøger (The Lost Hero, the Son of Neptune og the Mark of Athena) var det meget godt balanceret, men i House of Hades gik der en del tid før at en af hovedpersonerne var med. Det var ikke helt godt, men i resten af bogen var det godt nok balanceret. House of Hades var en del mere dyster end nogle af de andre bøger, men der var stadig et par gange jeg grinte undervejs (tak Leo og Percy). Jeg glæder mig nu helt vildt til den sidste bog (the Blood of Olympus) som kommer til efteråret.

Nu kommer vi til den anden ting. I tænker nok alle sammen, "Hvad Vader mener han med Marvels Vaskebjørn". Det er faktisk et meget godt spørgsmål. Det har noget at gøre med en ny Marvel film der er på vej, som hedder Guardians of the Galaxy. En af superheltene i den er en vaskebjørn ved navn Rocket, som har et maskingevær. Det lyder måske som noget fra en børne film, men det er det ikke. Filmen ser virkelig god ud (selvfølgelig lidt tosset men god) og jeg tror at den bliver en af de bedste Marvel nogensinde. Karen Gillan som spillede Amy i Doctor Who er også med i den (det er derfor hun blev klippet skaldet). Der er udkommet en trailer og igen må jeg sige at filmen ser virkelig god ud. Se traileren her.

Kommentarer