Doctor Who sæson 8 afslutning

Nu har det sidste afsnit af Capaldis første sæson været i fjernsynet. Sæsonen er færdig, og det er tid til at sige: "Var den lige så god, som jeg havde håbet?". Det skal først og fremmest siges, at sæson 4 og 5 er mine yndlings sæsoner. Syveren var en smule svag, hvis man ikke tæller Day med. Sæson otte var en del bedre end syv, som dog også havde sine øjeblikke. Det svage i syv var, at dens overordnede plot er lidt forvirrende og underudviklet, da den første halvdel af sæsonen bruges på at sige farvel til Rory og Amy. Sæson otte klarede sig bedre på dette punkt. Jeg syntes, at det løbende plot var den bedste del af sæsonen. Den havde da også sine svage punkter, men slutningen var helt fantastisk.
Det sidste afsnit hed Death in Heaven, og det havde store moralske dilemmaer og meget mere. Jeg vil ikke spoile noget, men det var et af de bedste afsnit i nyere Who, og skuespilleren Michelle Gomez gjorde et helt fantastisk arbejde som den mystiske kvinde Missy. Hendes linjer var geniale, og jeg håber, at hendes karakter vil være med i fremtidige afsnit. Men jeg kan faktisk ikke sige særligt meget om karakteren eller episoden, uden at det ville være en spoiler. Jeg kan ikke vente på årets christmas special.


Kun 4 dage til AC Unity. KUN 4!

Kommentarer