Avengers: Age of Evil Pinocchio

Så var jeg inde for at se den nyeste marvel film. Det var da en oplevelse, men filmen var ikke ligefrem perfekt, selvom den var god.

En forsættelse

Den anden Avengers film er mest af alt en fortsættelse. Gruppen føles mere som et hold i denne film end i den første (hvilket var rigtigt godt), og det var vel også meningen. De føles rent faktisk, som om de har gjort dette i noget tid. De føles erfarne. Cap, Tony og Bruce fungerede igen fremragende, og jeg kunne acceptere Thor, da han var blandt The Avengers (selvom jeg stadig ikke er så glad for ham af princip). Men samtidigt var der også en masse forandringer, og det føltes virkelig, som om fase 2 nærmer sig sin afslutning. Som om MCU (Marvel Cinematic Universe) er på vej videre, hvilket det også får brug for med alle de nye film, ser kommer snart.

Med skuffelser

Men før jeg går helt i gang med at rose filmen, skal den have lidt af det modsatte. Filmen levede ikke helt op til alle forventningerne, og dens største problem er nok selve Ultron. Når filmens hovedskurk er i en identitets krise, så kan der godt hænde visse problematikker. Ultron føles nemlig alt for splittet. Halvdelen af tiden prøver han på at være komisk, men nogle er gange er han mørk, kold og kynisk, og andre gange er han en tragisk karakter. Det går bare ikke, når han er filmens store trussel. Han er ofte ude af plads, og selvom han har sine øjeblikke (desværre flere komiske end skræmmende), så slog han ikke plet. Det var overhovedet ikke godt, for Marvel mangler virkelig flere gode skurke på højt niveau. Andy Serkises alt andet end Gollum karakter var meget bedre, og jeg vil egentligt hellere se ham igen.
Slem Ultron. Din spirituelle forfader HAL9000 ville være skuffet. Du er ikke skræmmende nok

Og forbedringer

Men selvom Pinocchio ikke levede helt op til forventningerne, så var filmen ikke dårlig. Den har bragt adskillige forbedringer med sig til MCU, som, jeg håber, vil vare længere end Ultrons fejlende færd. Blandt disse forbedringer var både Hawkeye og Scarlet Witch. Dette var den første film, hvor Hawkeye ikke føles overflødig. Før i tiden var han der bare som et ekstra medlem. Medlemmet som gør, at de opnåede et vist antal. Det var heldigvis ikke tilfældet i denne film, hvor han endelig blev en mere fastlagt karakter, og jeg synes ikke længere, han bare skal dræbes. Scarlet Witch klarede sig også fabelagtigt, selvom det var hendes første film i universet. Blandt alle de mange nye karakterer, synes jeg hun var den bedste. Quicksilver føltes lidt til side sat (det var muligvis på grund af Days of Friture Pasta), men hans søster fungerer hele vejen igennem.

Angående det

Men selvom om Scarlets Witch virkede, så synes jeg, Marvels karakter introduktion er blevet for meget. Det er som om, de prøver på at presse så mange karakterer ind som muligt i hver film. Jeg synes standalone filmene er bedre til at introducere, og crossover fimene (begge Avengers og den kommende Civil War) skal så udvikle de karakterer, vi allerede kender. Age of Ultron havde syv nye karakterer, hvor af en var en birolle til en anden karakters historie, så den var fin nok. Af de andre var det kun tre, der virkede. Jeg håber virkelig på, at de ikke vil introduceret så meget som en karakter i Infinity War, for Marvel har allerede rigeligt med karakterer, når de når så langt. Desuden var scenen efter rulletekster ikke ligefrem noget at råbe hurra for denne gang. Den var også midt i rulleteksterne, og der var ingen til sidst. Det var en smule forvirrende, for Winther Soldier havde begge dele. Marvel må snart beslutte sig, for hvad de vil gøre.

Men selvom Ultron ikke var lige så god som en vis anden Marvel film (ahem ahem Ugachaka), så var den langt fra den værste. Filmen var god, og den havde både dårlige og gode punkter, men de gode overgår de dårlige suverænt. Og nu er der jo kun en marvel film tilbage af fase to. Den kommer til juli, og dens navn er: Ant-Man. Men jeg glæder mig stadig mere til en anden. Kun to år til den.

Kommentarer