Bag of Holding 4: DD s2, Lego Batman, Arrow

Så er påsken desværre allerede ovre, og jeg skal tilbage i skole i morgen. Æv... I det mindste er der rollespil på lørdag (hvis vi ellers kan få det at fungere...antallet af tilmeldte spillere er lavere end nogensinde).

Daredevil

Så er sæson 2 af Marvels Daredevil på netflix, og som jeg har udtrykt flere gange, så elskede jeg sæson 1 fuldstændigt (jeg har en t-shirt), og jeg kunne ikke vente på sæson 2, som har jeg set mere frem til end Batman v Superman (som jeg ikke tør tage ind for at se, da jeg frygter for kvaliteten efter at have set traileren). Jeg så også mere frem til den end Cap 3, indtil det blev bekræftet, at Spidey var i Civil War, men nok om det.
Sæson 2 af Daredevil starter virkeligt godt ud, hvor de første afsnit drejer sig om en ny spiller i Hell's Kitchen ved navn Frank Castle, også kendt som The Punisher. Disse afsnit er helt fantastiske og har helt klart den samme kvalitet som sæson 1 af serien. Frank er en dejlig kompliceret karakter med dybde og en rimelig fremragende skuespiller, der bidrager til at vise Matt Murdock i et nyt lys. Punisher-Daredevil forholdet er et af sæson 2s højdepunkter, der tilføjer en ny og interessant karakter til MCU, som jeg virkelig håber vil blive brugt ordenligt.
Når man så ser bort fra Punisher historien og den første halvdel af sæsonen, kan det godt blive lidt rodet. Fokus skiftes i flere episoder til pludseligt at dreje sig om Elektra, og det hele føles lidt som en forlænget udgave af "monster of the week"-konceptet, hvilket jeg egentligt ikke har et problem med, men de forskellige plot og historier bliver alligevel alt for rodede, og konklusionen føles for brat. Den sande fjende introduceres rimeligt sent, og det hele bliver ikke ordenligt forklaret, og så ved serien virkelig ikke, hvad den skal gøre med Foggy Nelson. Personligt kan jeg godt lide Foggy som karakter, selvom han kan være lidt irriterende fra tid til anden. Jeg synes, det er godt at have en karakter helt nede på jorden, men han kommer ofte til at føles lidt overflødig i serien, og det samme gælder faktisk Daredevil selv nær enden. Der kommer ikke ordenlig slutning på nogen af deres historier, og jeg var slet ikke tilfreds med, hvordan de endte sæsonen. Der var lidt for meget rod og ikke en rød tråd igennem serien, der gav ordenlig mening, og så var klimakset lidt for forudsigeligt uden nogen sande overraskelser. Sæsonen er dog stadig værd at se på grund af Punisher og alle de andre karakterer, men plottet var ikke nær som sollidt som i sæson 1, hvor det hele gik systematisk fremad på en Assassins Creed 1, 2, Brotherhood og 3 agtig facon.

DC

Men nok om Marvel (åh nej... min blog er ved at blive til superhelte nørden i stedet, er den ikke....) for der er også ting, jeg vil bringe op i forhold til deres største rival. Først og fremmest vil jeg lige lægge den trailer op.

Har du set den? Godt. For den film der. Den bliver fantastisk.

Hvad er der ellers at sige? Jeg er utilfreds med, hvad de har gjort med Arrow i de sidste par uger. Det ville jeg bare lige nævne. Godnat.

Kommentarer