Halvandet års arbejde og ROLLESPIL (MEGET ROLLESPIL)

I det sidste halvandet år, har jeg arbejdet på en fantasy historie, og nu er den blevet færdig. Den er blevet 118 a4 sider. Den foregår i det samme univers, som jeg spiller P&P i. Så hvis I ikke gider at høre om et fantasy univers, som jeg har lavet, så stop med at læs nu. Eller nu. Læser du stadig, så vil jeg takke dig meget.

Mortlan hedder universet. Eller teknisk set er Mortlan bare de dødeliges verden. Guderne bor i Imortlan, og de døde bor i Herroth. Min historie begynder i 1050 første alder i Mortlan. Dette vil sige, at det foregår kun 1050 efter verdenens skabelse. Endnu er der kun opdaget et kontinent og nogle øer. Der er ti lande: Elwar, Yngol, Mugball, Iponia, Vegarum, Zrulf, Frigusheim, Ashas, Blæstens Øer, Latynia og Isildor. I midte landet Elwar bor der mennesker, og det her at racen stammer fra. Mod vest ligger elver imperiet, som består af Yngol, Vegarum og Isildor. Mod øst og nord ligger dværgrigerne. Så Elwar er mere eller mindre omringet af stor magter, som ikke kan lide hinanden. Høj elverne, som styrer imperiet, vil nemlig gerne reagere hele Mortlan og samle det i et imperium, men dværgene er deres største trussel. Dette efterlader Elwar i besværlig plads, da landet ligger imellem de to stor magter. Forestil dig at bo midt imellem romerriget og Grækenland, England og Frankrig eller for at komme med et nyere eksempel: Amerika og Rusland. Samtidig syd for elver imperiet ligger der landet Iponia, som er fyldt med hunner lignende barbarer, som er i en evig krig med skov elverne. Så i den nordlige del af Mortlan er der de fire lande Latynia, Ashas, Frigusheim og Blæstens Øer. De består alle sammen af en eller flere øer. Frigusheim er en stor ø, som er beboet af vikinger, højlændere, nisser, goblinger og trolde. De bliver holdt fra at dræbe hinanden takket være Nordens Råd, som består af deres ledere. Ashas er beboet af de mærkelige ashas-folk, som er en race med mørke grå ud og røde øjne. Oprindeligt var de engle lignende væsner, men de forrådte guderne og blev straffet, med at deres hjem ø blev brændt. De overlevende blev ændret til ashas, for at de kunne overleve varmen. I den østlige del af havet ligger Blæstens Øer, som er beboet af dosner. Dosnerne er små væsner med spidse ører og gul hud. De er fremragende tyve og bueskytter, og de elsker at rejse og drage på eventyr. I midten af havet ligger Latynia, som er en himmel for pirater, tyve og handelsfolk. Det er en ø kæde, som har hver sin guvernør og ingen fælles regering, men de betragtes stadig som et land.

Tid til rollespil. Sidste weekend var jeg til flerdags scenarie live rollespil i Folding Rollespil. Vi blev seksten, hvilket var en ny rekord, og det meste af tiden gik det godt. Vi havde en meget komisk bygarde, som tog åbent imod bestikkelse og røvede hinanden, så lov og orden eksisterede ikke.


I weekenden der lige er slut, spillede jeg P&P sammen med nogle af mine klasse kamerater. Vi havde to nye med, og det gik faktisk godt det meste af tiden. Der var en spiller, som var bevidstløs på en kro i seks runder, og en anden som legede Jesus. Vi fik også snøfler denne gang (det er en tradition), og spillerne kæmpede imod nogle nye monstre, som jeg havde skabt med min mærkelige hjerne. Det var endnu en aften, der beviser at rollespil er godt for sindet, og ingen af os nørder er sære. Okay måske en lille smule, men vi dræber ikke folk... Det tror jeg i det mindste ikke. Jeg fik kun fire timers søvn, og jeg drak en liter sodavand hjem i toget for at holde mig vågen. Jeg drak en liter mere, da jeg kom hjem, så jeg kunne holde mig vågen, imens jeg skrev min historie færdig.

Kommentarer