X-Men Days of Future (Awesome) Past

I dag har jeg været inde med min bror og min mor, og vi har set den nye X-Men film, Days of Future Past. Jeg har set alle de andre film, og jeg glædede mig meget til den, fordi at jeg blev skuffet meget over The Wolverine, og jeg virkelig håbede, at de kunne rede Logan med denne film. Det gjorde de i den grad. Samtidig så vendte en masse karakterer tilbage, og filmen inkluderede også X-Men First Class castet, da Wolverine rejser tilbage i tiden. Der var også nye karakterer, som inkluderede Quicksilver. Quicksilver som også kommer med i den nye Avengers film, men der vil han blive spillet af en anden skuespiller. Jeg har lidt ondt af resten af Marvel, for jeg tvivler på, at de kan konkurrere med X-Mens Quicksilver. Quicksilver skal også være med i den næste X-Men film. Det var virkeligt fedt, at der var så et spredt fokus ud over alle karaktererne. Der var ikke rigtigt en person, som man kunne kalde hovedpersonen, også selvom at det kun var Wolverine, der rejste tilbage i tiden. Den eneste karakter, der ikke rigtigt fik nok tid var Hawok (men han er med).
Filmen var helt klart en af de bedste, hvis ikke den bedste X-Men film til dato. Den er både sjov, spændende og genial. Den ændrer så selvfølgelig også en masse canon ( det betyder officielt eller rigtigt plot i historien. Altså ikke fanfiction), som så ikke er canon længere. Men det helt fint med mig, da dette inkluderer The Wolverine og Last Stand. Det inkluderer også X-Men Origins, som jeg faktisk godt kunne lide. Jeg kan dog godt acceptere det. Dette giver dem en ny chance for at prøve med Deadpool og Gambit igen, og 20Century Fox arbejder vist allerede på det. Filmen var ikke hvad, jeg havde forventet, den var meget bedre. Især en stor del af filmens går stadig ud på det samme skrøbelige vendskab mellem Charles og Eric, som de så prøver at genopbygge her. Skurken Bollivar Trask var også ret god, og han blev spillet af Peter Dinklage, som også er Tyrion i Game of Thrones, og han var med i den Narnia film, som ikke må nævnes (ahem, Prins Caspian).

Da filmen var ovre var vi alle tre imponeret. Selv min mor, som normalt ikke er så glad for superhelte film (hun sov, da vi så Batman Begins. Men det var selvfølgelig også midt om natten), elskede filmen, og vi har lige set First Class, som jeg har på DVD. Jeg vil klart anbefale filmen, og jeg skal have den, når den udkommer på DVD. Især en enkelt af Quicksilvers scener var virkelig fantastisk. For folk der har set filmen, vil jeg kalde den køkken scenen, så de ved, hvad jeg snakker om. Den scene var fantastisk.

Kommentarer