Ingen Arrow i denne uge... så Agent Carter

I denne uge kom der intet nyt afsnit af Arrow, så jeg måtte jo bruge min tid på noget andet. I stedet for at se Arrow, gik jeg på Netflix og så, at Marvels Agent(s of SHIELD fangede mig bare ikke) Carter lige var kommet derind. Jeg ville jo nødigt bruge min tid på noget praktisk, så jeg... øm er kommet til at se hele serien (der var kun 8 afsnit).

En rigtig Spinoff

Jeg har hørt om så mange spinoff ideer gennem tiderne, og nogle har bare været forfærdelige. Denne her var faktisk en god ide. De tager en karakter, som ikke kommer til at påvirke noget alligevel, og fortæller denne persons historie. Der behøver ikke være alt for mange referencer til centralhistorien, og der behøver ikke komme en crossover senere. I det hele tager så er Agent Carter bare en god serie, som tilfældigvis foregår i MCU (Marvel Cinematic Universe).

Kom an Romanoff

Mange folk har været ude for at klage over, at der ikke er nok kvindelige superhelte, og internettet sprang næsten i luften angående emnet for nogle måneder siden. Selv synes jeg, det føles lidt mærkeligt, at de kvindelige superhelte aldrig har superkræfter (indtil de laver Captain Marvel). Det betyder dog ikke, at MCU ikke har nogle ret badass kvindelige karakterer. Peggy Carter er selv en rigtig god karakter, som jeg foretrækker over den langt mere berømte Black Widow. Hun føles bare mere som sig selv hele tiden. Desuden så er der en fremragende dynamik mellem Peggy og hendes sidekick (dum, dum, dum, dum, dum, dum, dum, dum, duuuuuummmmm!) Edwin Jarvis (den britiske butler, som faktisk minder mindre om Alfred Pennyworth, end man regner med). Det er nok en blanding af hans hjerteligehed, hans accent og hans britiske skikke, som gør denne karakter til noget specielt. Sammen er Peggy og Edwin fantastiske.
Agent Carter er en fremragende (men overraskende kort) serie, som jeg vil anbefale til alle, som ønsker spænding, britiske accenter, stærke karakterer og denne duo. Til alle som ikke kan lide Agent Carter vil jeg kun give en Tennant.
Ja jeg bruger den fra tid til anden
Så var jeg også til rollespil i dag. Det var godt at komme i ringbrynje igen, og jeg har virkelig savnet det. 

Kommentarer