Jeg håber det bedste for AC: Syndicate

Endnu et år endnu en assassin...

Så kom tiden endelig. Tiden hvor det nye Assassins Creed blev vist officielt, og vi har nu dets titel. Syndicate. Jeg er langt mere forbeholden efter sidste års spil, og det stadig lidt tvivlsomme (selvom jeg kan forstå, hvorfor folk kan lide det) året før. 

Dette år skal vi så spille som endnu en assassin (de kan virkelig ikke holde fast i karaktererne længere. Og selvom jeg er glad for, at vi ikke får endnu et med Arno, så håber jeg, at denne nye vil holde længere), som går under navnet Jacob Frye. Spillet er i Victoriansk London, Jacob har en flot hat, og man kan ride i hestevogn.

Alt i alt lyder det vel meget lovende, men jeg er stadig bange for, at det går galt. Jeg har en lille nagende frygt, men jeg er dog bange for, at den er på vej væk. Jeg er lidt bange for, at jeg langsomt er ved at miste min egenskab til at være kritisk, fordi Syndicate ser så godt ud. Fordi at det virker som om, at Ubisoft har lært fra sine fejl.

Noget af det der gik galt ved Unity (tror jeg) var, at de havde for kort tid til at lave det. En anden ting (ved jeg) var, at de ikke var ærlige. De fik aldrig rigtigt forklaret, hvad Arno var for en, og der var ærligtalt lidt for mange mysterier, før spillet kom ud. Vi anede ikke, hvad vi skulle forvente fra ham, og de prøvede lidt at få ham til virke som en frelser frem for den kedelige dukke, han i virkeligheden var. Men denne gang er de meget tydelige i deres sprog. Efter den første scene er man meget klar over, hvem Jacob Frye er, og hvordan han gør tingene. Desuden var der det med, at Ubisoft undskyldte for Unity ved live præsentationen i omkring ti minutter, før de gik i gang. Jeg vil gerne tro på, men jeg er bange for at gøre det, og alligevel er jeg ved at begynde på det.

Det er alt for forvirrende. Hvorfor kan spillet ikke bare være ude nu, så jeg kan få at vide, om det er godt eller ej? For jeg elsker præmisset, settingen og ideen bag, men jeg ved ikke, om jeg tør forudbestille det, hvis det nu viser sig at være Unity om igen.



Ps Det nye kampsystem ser fantastisk ud.
Pps Men jeg tør ikke tro på, at det er godt
Ppps Men jeg vil
Pppps Men det kan ende dårligt
Ppppps Men...
Pppppps IKKE NOGEN MENNER
Ppppppps Men...
Pppppppps JEG SAGDE: IKKE NOGEN MENNER
Ppppppppps Men det ser super godt ud
Pppppppppps TI STILLE OG VÆR BANGE FOR, AT DET FEJLER
Ppppppppppps Men jeg foretrækker blind optimisme. Det virkede ved AC3
Pppppppppppps MEN IKKE VED UNITY!

Kommentarer