Julen har bragt en battlefoam, nu glædes nørder og orker... (Pingvin!)

Ja nu har det jo været juleferie i et stykke tid, og jeg har skam haft en god ferie indtil nu. Jeg har faktisk ikke engang spillet på min nye computer, siden før ferien begyndte.

Pingviner imod Hobbitter (Hobbitter er stadig bedst)

Da min søster ikke kunne tage med ind og se Hobbitten DEL (!!!!!) 3, tog jeg i stedet ind og så Pingvinerne fra Madagascar med min søster. Jeg havde ikke noget behov for at se Helligbrøden DEL 3 igen, og jeg havde aldrig været i biografen med min søster. Jeg har ikke rigtigt set vildt meget af Madagascar filmene. Jeg så etteren for længe siden og noget af toeren, men jeg må indrømme, at på den korte tid gjorde pingvinerne, som de eneste, et stort indtryk på mig.
"Status rapport" - Skipper. "Vi mistede kun to af vores passagerer" - Kowalski. "Det tal kan jeg godt leve med, hvem siger, at pingviner ikke kan flyve" - Skipper. (Ikke fra denne film).
Der er mange spinoff film og tv serier i verden, men ligesom unødvendige toere, så bliver de sjældent gode. Denne spinoff var dog ret god. Dreamworks har taget det bedste fra en populær film serie og gjort det til sin egen og bedre film. Filmen havde humor, et godt plot og stemning, og det var ikke kun for børn. Der var meget parodi på action film, og det involverede en vittighed, om hvorfor man kigger sig for, når man går væk fra eksplosioner. Filmen er faktisk rigtig god, og hele dens characterdevelopment/morale var ikke lige så dårligt, som de fleste familiefilm. Det var måske ikke et hundrede procent originalt, men hvad er nu til dags. Filmen leverer spænding, og igen det er ikke altid, at man sige det nu om dage. Der var også overraskelser, som man igen igen ikke ser ofte i familie film. Denne gang kunne jeg faktisk ikke udregne hele plottet, som jeg ofte gør i knap så velskrevne film
"I følge mine beregninger er midt i Dublin, Skotland" - Kowalski. "Vi er nødt til at blende ind. Riverdance" - Skipper.
Jeg ville dog ønske, at jeg havde set filmen på engelsk, selvom de danske voiceactors ikke ligefrem gjorde et dårligt stykke arbejde.

Jeg fik en Battlefoam

I mange år har jeg ønsket mig en battlefoam taske til mine Gamesworkshop figurer, fordi de indtil nu har ligget i en masse skotøjsæsker ud gennem huset. Når de er så spredte, bruger jeg dem aldrig, og jeg har ikke rigtigt spillet eller malet i et helt år. Men nu fik jeg så endelig en battlefoam til mine små orker, goblinger, Bombadiller og Riders of Rohan. Jeg håber virkelig, jeg kan tage mig sammen til at gå igang med figurerne igen. Men ja, jeg fik sådan en juleaften sammen en masse andre ting. Jeg fik også Våbenbrødre 4, Frodo Evangeliet del 1-3 på original sproget, tøj (min onkel gav mig strømper!? Jeg bruger aldrig strømper, men de var special lavet til fjeldet og støvler og den slags, så min stolthed overlever nok) og en masse andet, der inkluderer dette mega fede Headset. Mit gamle gik i stykker for mange måneder siden, og jeg brugt et ødelagt indtil nu. Jeg er lige begyndt at bruge det nye, og det er helt fantastisk.

Indoktrinering

Så har jeg også brugt en god del af min juleferie på at læse videre i det nye testamente Harry Evangeliet for min søster. Vi er i gang med tredje Potter bog, og vi er næsten færdige. Jeg elsker virkelig at fortælle historier, og hun elsker at lytte. Jeg har allerede læst DEN BEDSTE BOG NOGENSINDE (ahøm Hobbitten) for hende, og hun elsker både den og HP. Hun er også en virkelig god lytter, for hun kommer med sine egne teorier og tanker, om hvordan plottet hænger sammen, og hvad der vil ske. Nå men jeg har en mission at udføre, og jeg vil ikke spilde mere af jeres dyrebare tid. Så god jul alle sammen og prøv nu på at undgå at blive ædt af en drage. Det er så pinligt, når man skal forklare det til ens forældre.

Må D20eren være med jer

Kommentarer